Geef uw marketing een boost met Predictive Analytics! 20 tips van SAP Predictive Analytics (Week 2)

Geplaatst op door Iver van de Zand

Woman Buying Clothes

We willen meer ondernemingen laten profiteren van de kracht van Predictive Analytics. Daarom zijn we vorige week gestart met de 20-tipscampagne, waarbij u dagelijks één nieuwe tip krijgt, vier weken lang. We tonen met behulp van waargebeurde scenario’s van klanten aan hoe uitdagingen kunnen worden aangepakt met Predictive Analytics. Elke week van #SAP20tips staat een ander onderwerp centraal. Vorige week waren dat voorspellingen en Customer Relationship Management. (Zie de blog van vorige week voor meer informatie.)

Deze week gaan we het hebben over marketing.

Geef uw marketing een boost met Predictive Analytics

De heilige graal van marketing? Altijd exact op de hoogte zijn van de volgende stap van klanten en prospects. Beter kunnen anticiperen op klantgedrag zorgt voor het ultieme concurrentievoordeel.

Digitale marketing kan een lastig probleem zijn, vooral wanneer u grote hoeveelheden gegevens (Big Data) wilt begrijpen en vervolgens wilt omzetten in zinvolle en bruikbare inzichten voor uw onderneming. Als u daarnaast een goed beeld wilt krijgen van het browsegedrag van klanten in realtime, is het nog belangrijker om uw prospects en klanten goed te begrijpen. Dit doet u niet door simpelweg alleen maar te kijken naar prestaties en gedrag uit het verleden; anticiperen op nieuw gedrag is minstens zo belangrijk. Op deze manier kunt u een klantervaring op maat bieden terwijl de klant nog bezig is met rondkijken, surfen en klikken. Dit vergroot de betrokkenheid van de klant aanzienlijk.

Predictive Analytics genereert ook informatie over de marktinnovaties voor uw branche. U bent beter in staat een goede marketingstrategie te bepalen, gerichte marketingcampagnes uit te voeren en de voorspelde resultaten continu te volgen om verbeteringen door te voeren. Met Predictive Analytics kunt u mogelijke marketingresultaten al valideren voordat u uw digitale marketingcampagne zelfs maar heeft geïmplementeerd. Dankzij voorspellende modellen krijgt u betere marketinginzichten en kunt u reacties van consumenten op uw services of productaanbiedingen nauwkeuriger voorspellen.

En nog iets ter overweging: klanten gaan het koopproces aan met veel meer verstand van zaken dan vroeger. Vaak hebben ze al een keuze gemaakt voordat u met hen in contact komt. Voor merken kan dat zowel positief als negatief zijn. Goed geïnformeerde klanten zijn betere leads, maar dragen ook een groter risico met zich mee. Omdat ze veel kennis hebben van het product en zelf beslissen of ze al dan niet tot aankoop overgaan, zullen ze sneller op een andere aanbieder overstappen als u niet aan hun eisen voldoet.

Wilt u weten hoe Predictive Analytics u kan helpen om deze uitdagingen het hoofd te bieden en uw marketingprocessen slimmer te maken? Volg komende week #SAP20Tips en @SAPAnalytics voor de dagelijkse tips in STAY AHEAD: 20 Tips from SAP Predictive Analytics. We delen waargebeurde verhalen van klanten!

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Ce message est également disponible en Frans (Français)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>