Voordeel halen uit ‘dark data’

Geplaatst op door Jürgen Thielemans

Dark DataIn 2000 bestond slechts een kwart van alle bewaarde informatie in de wereld in digitaal formaat. Op dit moment is de situatie echter totaal omgeslagen, in 2013 was het digitale namelijk goed voor meer dan 98 procent van het totaal. We kunnen er niet meer omheen dat dit het tijdperk van de Big Data is.

We verdrinken dus inmiddels in de gegevens, maar wat wordt er mee gedaan? En wat gebeurt er met de data waar niets mee wordt gedaan? Veel organisaties slaan namelijk nog altijd alle data op omdat het eventueel voor de toekomst nog nuttig zou kunnen zijn. De zogenaamde ‘dark data’. De huidige technologie laat ons toe om hier verder in te duiken en ervoor te zorgen dat we ook aan deze data iets hebben.

Naast het inzicht in de ‘dark data’, zijn ook nog niet alle organisaties in staat om trends te bepalen in de semigestructureerde gegevens. Ze zijn zich bewust van de voordelen van Big Data, maar het verkennen van nieuwe datavormen uit bijvoorbeeld sociale netwerken, weblogs, sensoren of het Internet of Things is een ander verhaal. Dit terwijl deze categorieën enorm in opmars en belangrijk zijn.

In een interview met Solutions vertelt Timo Elliot, Innovation Evangelist, SAP over deze trends en hoe organisaties als Amazon en Burberry omgaan en inspelen op alle data die we continu verzamelen.

Lees het volledige interview via: http://www.solutions-magazine.com/nl/belgie-het-is-de-hoogste-tijd-om-dark-data-te-gebruiken/

 

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone

Ce message est également disponible en Frans (Français)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>